Temui Saul Si Kucing Penyelamat Yang Membuat Semua Orang Jatuh Cinta Dengannya Di Rumah Perlindungan

“Jangan menilai buku dari kulitnya” biasanya merupakan frasa yang dilemparkan dalam perbualan biasa. Kadang-kadang, kita lupa intipati sebenar frasa ini, dan akhirnya kita mengambil mudah. Namun, itu tidak berlaku bagi mereka yang berada di Hospital Haiwan Putney RSPCA di mana suatu hari, mereka mengetahui dengan tepat maksudnya melalui kisah peribadi seekor kucing yang kelihatan pemarah bernama Saul.

Pada 15 Oktober tahun ini, seorang lelaki melaporkan kehadiran seekor kucing terbiar berkeliaran di jalanan London, bersendirian dalam hujan. Mempunyai maklumat yang mereka perlukan, RSPCA menghantar pegawai pengumpulan haiwan dengan harapan dapat menyelamatkan kucing kecil yang malang itu. Kucing itu sangat sakit dan dipukul apabila dia tiba di hospital, dan mereka tahu bahawa keutamaan pertama mereka adalah untuk mendapatkannya dirawat dan diberi ubat secepat mungkin.

Adalah dipercayai bahawa kucing itu, yang kemudiannya dinamakan Saul, telah terlibat dalam kemalangan jalan raya, kerana rahangnya yang cedera, gigi dan sebelah matanya. Sebaik sahaja penyembuhan berlaku, kakitangan hospital melihat satu ciri pada wajah Saul. Mereka tidak tahu sama ada ia disebabkan kecederaan, atau jika dia dilahirkan dengan cara ini, tetapi apa sahaja yang Saul lakukan, dia sentiasa menunjukkan wajah yang marah.

Di sebalik ungkapan kekecewaan yang kekal ini, keperibadiannya menunjukkan sebaliknya. Saul sebenarnya mempunyai sikap yang hebat, dan dia sentiasa manis dan mesra. Lihatlah bagaimana kucing berwajah pemarah ini menarik senyuman di wajah semua orang dengan membaca seluruh cerita di bawah.

Caroline Allen, pengarah veterinar London RSPCA, berkata dalam kenyataan akhbar bahawa Saul telah tiba dalam keadaan yang sangat menyedihkan, dan mereka percaya bahawa Saul juga terlibat dalam kemalangan jalan raya seperti yang dibuktikan dengan kecederaan pada rahang, gigi, dan satu. mata.

Dia segera dijaga oleh RSPCA , dan sebaik sahaja Saul mula sembuh, kakitangan itu menyedari sesuatu yang aneh tentang Saul, dan itu adalah wajahnya yang pemarah.

Kakitangan di Hospital tidak pasti sama ada wajah Saul yang cemberut disebabkan oleh kecederaannya atau sama ada ia ada sejak lahir. Apa pun alasannya, satu perkara yang pasti, ia pasti membuatkan dia menarik.

Apabila Saul mula mengenali semua orang, mereka mendapati bahawa keperibadiannya sebenarnya bertentangan dengan wajah pemarahnya. Dia benar-benar kekasih. Dalam masa yang singkat, dia memenangi hati semua orang dan dia membuat setiap kakitangan hospital tersenyum di atas wajah kecilnya yang pemarah.

Digelar mesra sebagai Grumpy Cat 2.0, diambil selepas sensasi viral Grumpy Cat, kakitangan pasti dia boleh memberikan Kucing Grumpy yang asal untuk mendapatkan wangnya!

Walaupun dia berpelukan dengan rakan-rakannya, atau sekadar melihat sekeliling untuk memerhatikan semua orang, ekspresi marahnya tetap menonjol.

Setelah semuanya sembuh, Saul bersedia untuk berpindah ke Southall Cattery, kerana RSCPA tidak pulang terus dari Hospital.
“Kami pasti seseorang akan jatuh cinta dengan kucing yang kelihatan muram ini,” kata Allen.
Dan siapa yang tidak? Walaupun dengan wajah yang paling pemarah, tiada siapa yang mungkin berani untuk tidak jatuh hati pada Saul, terutamanya apabila dia mempamerkan sifat peluknya seperti ini.

Leave a Comment

error: Content is protected !!