Terlalu Penat Bersenam Punca Wanita Ini Meningg4l Dunia!

Catherine Keane masuk tidur tanpa membayangkan bahawa dia tidak akan bangun lagi. Penat dengan senaman yang berat, wanita ini tidur sebaik sahaja dia pulang ke rumah, namun apa yang kelihatan seperti tidur biasa, berakhir dengan tragedi, sesuatu yang mengerikan telah meragut nyawanya semasa dia berehat.

Disangkakan berehat, Rupanya Wanita Ini Mengalami Sesuatu

Catherine Keane adalah seorang wanita muda yang sihat dan suka bersenam untuk mengekalkan kecergasannya. 

Rutinnya ialah berjalan sehingga 10 ribu langkah sehari, berlari pada waktu pagi dan pergi ke gym sebelum masuk kerja. Yakin dengan kecergasan tubuhnya, dia menambahkan lagi sesi latihannya tanpa berfikir panjang mengenai kesannya. 

wanita

Satu hari tu, dia rasa amat letih dengan rutin hariannya lalu terus masuk tidur apabila sampai di rumah dan berharap tenaganya akan pulih seperti biasa. 

Disebabkan terlalu letih, Catherine tidak mahu makan malam. Dia hanya mengucapkan selamat malam kepada rakan biliknya dan terus tidur. Rakan-rakannya pun membiarkan dia berehat. 

BACA JUGA: Abang Viva, Sukarelawan Banjir Dap4t Pingat Jasa Kebaktian (PJK)

Tidak Sedarkan Diri 

Pada keesokan paginya, Catherine juga tidak turun sarapan. Ini membuatkan rakan serumahnya berasa curiga. Sehubungan dengan itu, mereka membuat keputusan untuk menjenguknya dibiliknya untuk memastikan dia tidak apa-apa. 

Namun, berlaku sesuatu yang amat mengejutkan mereka apabila melihat Catherine terbaring kaku dan tidak sedarkan diri walaupun mereka sudah berusaha untuk membangunkannya. Dengan cemas, mereka menghubungi pihak kecemasan. 

Akhirnya, wanita tersebut disahkan meninggal dunia. Semua rakannya berasa sangat terkejut kerana selama ini Catherine baik-baik sahaja dan tidak mempunyai masalah kesihatan. 

Terkena Serangan Jantung Semasa Tidur

Menurut pakar perubatan, wanita tersebut meninggal secara tiba-tiba kerana serangan jantung yang berlaku semasa dia sedang tidur. 

Sebenarnya insiden ini sudah sering berlaku namun masih kurang kesedaran dalam kalangan masyarakat kita. Pastikan anda bersenam mengikut keupayaan diri anda, jangan paksa diri. Ini kerana jantung anda akan mengalami sekiranya anda bersenam terlalu berat yang boleh menyebabkan berlakunya serangan jantung walaupun sedang tidur. 

Berpada-padalah. 

Sumber: Facebook

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di Berani Bangkit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. 

Leave a Comment

error: Content is protected !!