Kucing Yang Cemas Menimbulkan Lagi ‘Rentetan Sokongan Emosi’ Dengan Dia Ke Mana-mana Dia Pergi

Ibu Pesto mengambilnya sebagai anak angkat apabila dia agak berhati-hati dan gelisah. Dia telah melalui banyak perkara sebelum diselamatkan, dan dia memerlukan sedikit masa untuk menyesuaikan diri sebelum dia berasa selesa sepenuhnya. Nasib baik, ibunya lebih gembira untuk memberinya ruang yang diperlukan.

Ibu Pesto, Madison Holton, memberitahu The Dodo, “Ia mengambil masa beberapa minggu untuk menjinjit flat saya untuk memenangi kepercayaannya, tetapi kami telah disambungkan di pinggul sejak itu.” “Pada mulanya, Pesto malu, tetapi saya dengan cepat memahami bahawa apa yang dia perlukan hanyalah sedikit kesabaran dan belas kasihan sehingga dia berasa cukup selesa untuk menjadi anak kucing biasa.” Pesto telah digambarkan sebagai “kucing paling cantik dan paling tenang yang pernah mereka lihat” oleh semua orang yang pernah bertemu dengannya.

Pesto masih berasa bimbang sekarang dan lagi, tetapi dia telah membangunkan mekanisme mengatasi yang membantunya menangani kebimbangannya, iaitu rentetan sokongan emosinya.

“Pesto terobsesi dengan tali kasut dan jarang berinteraksi dengan apa-apa yang tidak seperti tali,'” tambah Holton. “Dia akan cuba mengambilnya dari kasut saya atau tali dari baju sejuk saya, jadi saya hanya mengambil satu untuknya dan meletakkan… mainan catnip di sekelilingnya.” Dia mula membawa tali kasut di sekeliling rumah beberapa tahun yang lalu, dan saya menyedarinya. Dia mula-mula membawanya kepada saya semasa saya sedang tidur, dan saya mula merujuk kepada tali kasut itu sebagai ‘tali Pesto’ atau ‘tali sokongan emosinya.'”

Pesto kini membawa tali dengannya pada setiap masa. Dia mempunyai dua yang dia berselang-seli, dan ibunya mempunyai yang ketiga sebagai sandaran. Pesto nampaknya mencari ketenangan dalam rentetan, dan mereka kelihatan membantunya dalam menghadapi tekanan hidup. Pesto menghargai benangnya, tetapi dia bersedia untuk berkongsi dengan ibunya jika dia kelihatan cemas dan sangat memerlukan.

“Saya memerhatikan bahawa Pesto akan pergi mengumpul talinya dan membawanya ke kaki saya apabila saya paling cemas semasa mesyuarat saya,” kata Holton. “Pada mulanya, saya jengkel kerana dia terus mengganggu perbualan Zoom, tetapi kemudian saya menyedari dia tahu saya akan tersenyum dan berehat apabila dia menyerahkan tali kepada saya. Rahang saya akan berehat, dan saya akan mengambil sedikit masa untuk mengingatkan diri saya bahawa kerja bukanlah segala-galanya. Penghantaran rentetan sokongan emosinya adalah acara harian yang menggembirakan saya. Saya cuba mengambil talinya dan bermain dengannya sekali-sekala, tetapi dia kelihatan lebih berminat untuk meringkuk selepas bersalin. Pesto membuat satu titik untuk mengambil rentetan setiap kali.

Pesto amat menyedari betapa rentetan sokongan emosinya membantunya apabila dia kecewa atau gementar, jadi dia tahu dengan tepat apa yang perlu dilakukan jika dia perasan ibunya mengalami perasaan yang sama.

Pesto telah melalui banyak perkara dalam hidupnya yang singkat, tetapi tiada apa yang tidak dapat dia tangani selagi dia mempunyai ibu dan ikatannya.

Leave a Comment

error: Content is protected !!