Kucing ini Tercedera Dan Dicampak Dalam Beg Sandang Seperti Sampah

Apabila seorang wanita di Alberta, Kanada, sedang membuang sampahnya, dia menemui sebuah beg galas di dalam tong sampah. Dia membuka beg galas itu, prihatin, dan melihat beg lain bersimpul tertutup. Dia meminta teman lelakinya datang dan membantunya membuka beg itu kerana dia agak ketakutan.

Mereka menemui seekor kucing di dalamnya.

Wanita itu segera menghubungi Alberta Animal Services, yang membawa kucing itu ke kemudahan penjagaan. Kucing malang itu telah mengalami kerosakan kepala yang ketara, dan tiada siapa yang tahu sama ada dia akan bertahan, menurut Erica Coomber, pengarah operasi untuk Alberta Animal Services.

Selepas pemeriksaan menyeluruh, didapati bahawa kucing itu telah tercekik, mengakibatkan masalah saraf dan buta yang mungkin tidak akan hilang. Selain mengalami pelvis yang rosak, kucing itu juga mengalami kekurangan zat makanan.

“Kesukaran sarafnya tidak menjadi lebih baik pada masa ini,” tambah Coomber. “Apa yang dilalui oleh anak kucing ini amat mengerikan, dan kami berharap dan berdoa agar kami dapat membantunya melalui ini dan dia pulih sepenuhnya.”

Kucing itu masih belum diberi nama, tetapi tempat perlindungan sedang merenung Hiro, selepas watak dari program TV “Heroes.”

Walaupun kucing yang cedera itu belum keluar dari hutan, dia sudah menunjukkan bahawa dia seorang pahlawan, dan dengan penjagaan yang betul, dia sepatutnya boleh sembuh sepenuhnya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!