,Pelaku Sudah Meminta Maaf,Hampir Did4kwa Kerana P3rsenda Laungan Azan

,Pelaku Sudah Meminta Maaf,Hampir Did4kwa Kerana P3rsenda Laungan Azan

TIGA lelaki yang dipercayai t3rlibat dalam satu rakaman video seolah-olah memp3rsend@ azan dan ayat suci al-Quran tampil membuat perm0honan hari ini.

Ketiga-tiga mereka memuat naik rakaman video meng4kui kesilapan yang telah mereka lakukan dan meminta m4af kepada seluruh umat Islam Malaysia.

Sal4h seorang pemuda terb4bit yang hanya memperkenalkan dirinya sebagai Ruban berkata, dia memoh0n m4af kepada semua umat Islam di atas kesilap4nnya.

“Saya tiada niat p3rli umat Islam. Dalam video itu saya tidak boleh men4han keped4san apabila kami mengadakan “challenge” (makan p3das) lalu saya letak kedua-dua tangan di tel1nga dan pada masa itu kawan saya suruh saya mengulanginya sambil membuat (rakaman) video.

“Dia melafazkan ayat yang memang tidak sepatutnya. Saya kec3wa atas apa yang berlakunya dalam video tersebut. Saya mem0hon ma4f di atas kesil4pan kami dan berj4nji tidak mengul4nginya lagi,” katanya.

Rakannya yang hanya dikenali sebagai Brandon Eng pula berkata, dia sebagai individu yang merakam video itu turut mem0hon m4af di atas kesil4pan yang dia lakukan.

Menurutnya, dia merakam video itu untuk tujuan ‘main-main’ dan tidak tahu ia sesuatu yang ser1us.

“Saya sepatutnya tidak boleh mel4fazkan ayat tersebut. Tolong ma4fkan kami dan kami tidak akan melakukan perbuatan seperti ini selepas ini,” katanya.

Seorang lagi pemuda dikenali sebagai Ryan berkata, dia berasa kec3wa dengan apa yang berlaku dalam rakaman video tersebut.

Katanya, dia dan rakan-rakannya menghormati dan mencintai semua agama di Malaysia, maka mereka meminta m4af dengan sepenuh hati.

Terdahulu satu rakaman video berdurasi 31 saat menunjukkan beberapa lelaki kelihatan seperti memp3rsenda azan dan ayat suci al-Quran tular di media sosial.

Perbuatan itu menerima kec4man orang ramai yang mahu Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengambil tind44kan terhadap mereka di atas d4kwaan mengh1na Islam. – K! ONLINE

Sudah baca artikel ini?jangan lupa untuk like dan share ya.Terima kasih.

Sumber:cempedakcheese.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*