Bapa berkorban dukung 3 anak ulang-alik bimbang kasut sekolah terkena lumpur

Bapa berkorban dukung 3 anak ulang-alik bimbang kasut sekolah terkena lumpur

Kasih seorang bapa terhadap anak-anak sememangnya sangat istimewa. Selain ibu, pengorbanan bapa di hari pertama persekolahan juga dapat dilihat memandangkan ramai yang teruja menghantar anak-anak ke sekolah.

Hal tersebut dialami sendiri pengguna Facebook dikenali sebagai Reduan Duan apabila turut menjadi salah seorang yang pergi menghantar anak ke sekolah.

Dukung 3 anak secara ulang-alik

Namun, perkongsiannya di Facebook sedikit mencuri tumpuan ramai apabila mengangkat anak-anaknya seramai tiga orang ketika melalui jalan yang berlumpur demi memastikan kasut sekolah mereka tidak kotor.

Harap dapat perhatian wakil rakyat

Menurutnya, dia perlu berulang-alik mengangkat anak-anaknya walaupun kaki sendiri sudah masuk ke dalam lumpur di Kampung Sungai Tamparuli, Tuaran Sabah.

Perkongsian tersebut menjadi perhatian ramai dan masing-masing berharap agar video ini sampai ke pengetahuan wakil rakyat sekali gus masalah yang dihadapi penduduk di kawasan tersebut dapat diselesaikan.


Kasih bapa sanggup berulang-alik


Hati2 berjalan, semoga anak berjaya di masa depan


Syukur masih diberi peluang berbakti untuk keluarga

Dikesempatan itu, Reduan juga sempat berkongsi gambar ketika mengambil anak-anaknya sambil mengucapkan syukur kerana masih diberi kudrat untuk terus mencari rezeki buat keluarga.

Perkongsian tersebut sememangnya sangat menyentuh hati ramai, lebih-lebih lagi melihat pengorbanan seorang bapa yang tetap berusaha menghantar anak-anak pergi ke sekolah walaupun mempunyai cabaran tersendiri.

Semoga anak-anak terus belajar dengan sebaiknya dan menjadi insan yang berguna untuk ahli keluarga serta penduduk setempat.

Sumber: Facebook Reduan Duan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Follow dan Like kami di Berani Bangkit

Leave a Comment

error: Content is protected !!