Pemanggil Suria FM Berkongsi Cerita Sed1h Beri Bantuan di Kuala Kangsar “Dah T4k Meng1si Perut Dua Hari,Anaknya Terl4ntai Saja”

Pemanggil Suria FM Berkongsi Cerita Sed1h Beri Bantuan di Kuala Kangsar “Dah T4k Meng1si Perut Dua Hari,Anaknya Terl4ntai Saja”

Bagi mereka yang pernah sertai misi bantuan atau bersama NGO menghulurkan bantuan buat mereka yang dalam kesus4han, pasti korang menyimpan 1001 pengalaman yang sangat menyentuh hati.

Baru-baru ini, seorang pemanggil di radio Suria FM yang dikenali sebagai Abang Din ini telah berkongsi pengalamannya dalam menghulurkan kepada sebuah keluarga di Kuala Kangsar.

Menerusi rakaman yang dikongsikan Suria FM di Instagram, Abang Din ini menceritakan kisah sebuah keluarga yang mengal4mi kesus4han akib4t terputus bekalan makanan.

Dalam seb4k t4ngis, dia memberitahu ketika mereka tiba di lokasi, anak-anak pemohon bantuan itu sudah terbaring tidak berdaya kerana dua hari tidak menjamah sebarang makanan. Allahu….

Bimb4ng dengan keadaan mereka, lelaki ini terus bergegas membeli makanan segera dan meminta anak-anak tersebut menjamahnya untuk mendapatkan tenaga kembali.

Ada satu kes ini kita pergi anaknya dah terbaring, tak makan 2 hari. Jadi saya memang luluh hati. Saya lari cari kedai makan, bungkus dan bagi dia makan makanan segera supaya dia boleh ada tenaga.

“Memang program (bendera putih) sangat penting sebab kita tak kenal orang. Ada yang ramai tak tahu, ada data handphone habis, kredit habis. So dorang memang terputus habis bekalan makanan dan komunikasi.

“Saya minta pada semua jiran-jiran tolong tengok jiran sebelah rumah kita, kalau ada yang tak makan, ada yang sakit, ada yang macam-macam kes. Tolong sampaikan kepada pihak polis, tolong jangan saman orang-orang yang tak ada makanan,” katanya.

“Sed1hnya dengan situasi sekarang”

Ramai yang mendengar rakaman ini berasa sed1h dengan situasi yang dialami mereka yang dalam kesusahan. Harap lebih ramai individu serta NGO terus turun hulurkan bantuan buat mereka yang benar-benar memerlukan.

Semoga semuanya terus kuat! Siapa yang berkemampuan tu tolonglah mereka yang memerlukan ni.

Sudah baca artikel ini?Mohon komen dan share..Terima Kasih Banyak!

Sumber:live92times.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*