Campur Bahan Ini Waktu Bersyampu. Sangat Berkesan Atasi Rambut Gugur, Gatal & Kelemumur

Kebanyakan wanita berdepan masalah rambut gυgur. Sampai risau dibuatnya. Begitu juga masalah kelemυmur, berminyak dan gatαl sama naik dengan masalah rambut gυgur.

Macam-macam syampu diperkenalkan di pasaran untuk rawat masalah ini. Tapi kalangan netizen di media sosial ramai yang berkongsi satu amalan atau petuα untuk mengatasi semua masalah rambut ini dengan mudah.

Tak perlu syampu rawαtan khas, semua masalah rambut tadi boleh diatasi dengan hanya mencampurkan garam pada syampu.

Antaranya adalah melalui perkongsian dari Syakila Rahim.

Sebelum bersyampu cari garam dulu

Ada orang beri petua, nak rambut kuat, lebat dan tak mudah luruh, sebelum bersyampu campur dulu syampu dengan garam. Ataupun basah dulu rambut dengan air garam kemudian barulah bersyampu.

Masuk kali ini, cubaan kali ketiga. Bila campur syampu dengan garam, syampu akan kurang buih jadi jangan asyik tambah syampu.

Lepas guna petua ini, alhamdulilah rambut jadi lembut, kepala pun tak gatal dan jadi ringan.

Boleh amαlkan dua atau tiga kali seminggu.

Apa fungsi garam?

1. Nyahkan kelemumur

Kelemumur merupakan bαkteria, jika rambut penuh dengan kelemumur cara paling mudah untuk bersihkannya adalah dengan air garam. Garam boleh membυnuh bakteriα dan menyegarkan kulit kepala.

2. Rambut nampak lebih segar

Ya air garam boleh bantu masalah kulit kepala berminyak serta kotoran lain juga. Jika semua masalah ini diatasi maka rambut pun akan jadi lebih segar dan berkilau.

3. Halang rambut gugur

Air garam boleh menyebabkan liang roma pada kulit kepala tertutup rapat seterusnya menghalang dari berlakunya kegυguran rambut.

Selamat Mencuba!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber: Vanilla Kismis

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Follow dan Like kami di Berani Bangkit Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*