Membesar Dalam Keluarga Susαh, CR7 Faham Kesengsαraan Rakyat PαIestin. Semoga Hati Beliau Diberi Hidαyah

Suatu keadaan k0nflik yang tidak pernah habis diantara Isra3l dan Hamm4s dekat Gaz4, menjadi sebab lebih banyak rakyat pal4stin yang mn1nggαl duniα.

Suatu gempvran yang sangat g4nas Isra3l ini telah mengundang banyak simpati dan juga kecaman dari seluruh dunia. Juga termasuk dari pemain terbaik dunia bola sepak ini iaitu Cristiano Ronaldo yang biasa di sebut Ronaldo.

Pemain yang digelar CR7 ini punyai cara tersendiri dalam menunjukan aksi simp4ti terhadap keadaan yang meng3rikan di bumi Pal3stin.

Ronaldo juga telah menunjukan aksi solid4riti dengan menolak tawaran jutaan dolar dari salah satu perusahaan minuman yang di miliki oleh Y4hudi.

Selain itu, dahulu peny3rang Juventus ini ditawari kontr4k iaitu menjadi bintang ikl4n P3psi dengan bayaran tinggi tapi pemain ini menolaknya dengan tegas.

Demikian ini disebabkan, Ronaldo tahu kemana keuntungan yang akan gunakan itu. Sudah menjadi hal yang umum perusahaan P3psi tidak pernah juga terkecuali untuk menyumbangkan dana yang banyak bagi membantu tent3ra Isra3l.

“Pendirian saya tetap teguh dan kuat untuk tidak sama sekali memb4ngun kerjasama bersama mereka”, ungkap daripada Ronaldo.

“Saya mengetahui bahawa, P3psi juga merupakan produk yang akan menyumbang kepada tent3ra mereka (Isra3l). Sejak dulu hingga sekarang, saya tetap mengatakan tidak sama sekali dengan pada mereka!,” tegasnya ungkap Ronaldo.

Bukan baru kali ini saja Ronaldo mengungkapkan rasa solid4ritinya kepada pal3stin, Ia juga pernah menolak bertukar baju dengan salah satu pemain Isra3l.

“Saya tidak akan tukar baju saya dengan ‘pembnuh’. Saya berada di bumi P4lestin.” Ungkapnya Saat ketika menjadi juara Piala Dunia di Brasil beberapa waktu lalu.

Meski sebelumnya Ronaldo kerap dinilai angkuh, kesan itu segera menguap melihat betapa tingginya rasa solid4ritinya. “Sebab utamanya adalah saya mendukung pembeb4san P4lestina”, ungkapnya.

“Selain itu, saya b3nci melihat anak-anak yang terpaksa menempuh kesvlitan untuk meneruskan kehidupan”.

Kepeduliannya ini ditunjukkan meski dirinya tidak pernah hidup dalam situasi p3rang yang di d3rita oleh rakyat p4lestin.

Walaupun sempat dikhabarkan bahwa ibunya pernah merencanakan untuk mengguugurkannya, tetapi hidup CR7 sangatlah peduli dengan apa yang dialami oleh anak-anak tak berdos4 di Gaz4.

“Saya mau anak-anak kecil itu beb4s dari cengkaman keg4nasan dan menjalani kehldupan yang lebih baik.”

“Walaupun saya dan keluarga tidak pernah berhadapan dengan pep3rangan seperti itu, namun saya dapat merasai sedikit kes3ngsaraan mereka”.

Kapten kumpulan Portugal ini pernah hldup susah. Kperluan masa kecilnya kerap tak dipenuhi kerana kedua orang tuanya bukan seorang peniaga, mereka hanyalah kelu4rga yang sederhana.

“Ini kerana, kehldupan saya ketika kanak-kanak sangat sederhana”. “Bila mengingati saat itu, hati saya tersentuh dan sangat memahami keadaan anak-anak di sana”.

Jadi apa yang sudah kamu perbuat untuk saudara sesama muslim yang sedang tertimpa p3rang saudara. Setidaknya kita berdoa agar pep3rangan segera berakhir dan masyarakat p4lestin boleh merasakan erti dari sebuah kem3rdekaan dan keb3basan.

Mimbarraudhah: Menyeruh kepada semua dan seluruh dunia untuk sama-sama kita berdoa semoga bumi palastin serta rakyatnya diberikan perlindungan oleh Allah SWT. Terus mendoakan agar rakyat di bumi palastin diberikan ketabahan untuk mengharungi kesulitan dan cabaran menghadapi r3jim zionis. Moga Allah melindungi mereka rakyat palastin.

Selain itu, Semoga Allah juga kurniakan C.Ronaldo hidayah memeluk islam sebelum beliau pergi buat selamanya dari dunia ini. Aamiin.

Sumber: I Muslim Network

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*