Kecik2 dah pandai sembang. Keletah bayi borak, gelak sakan dengan bapa hingga tepuk peha hibur warga nitizen

Keletah bayi borak, gelak sakan dengan bapa hingga tepuk peha hibur warga nitizen

Imitasi ataupun peniruan adalah keupayaan untuk mempelajari tingkah laku dengan memerhatikan tindakan orang lain dan itulah yang dilakukan oleh anak-anak kita.

Menerusi imitasi sebegini, kanak-kanak dapat berinteraksi dan menjalinkan hubungan dengan rakan sosial mereka terutamanya ibu bapa.

Begitulah apa yang berlaku di dalam satu video yang berjaya mencuri tumpuan pengguna di Facebook.

Seorang bayi lelaki nampaknya riuh bergelak ketawa dan ‘berborak’ dengan bapanya di dalam kereta. Anda lihatlah sendiri :

Video yang dimuat naik oleh Mohamad Syafiq Mahpiz itu jelas menunjukkan keletah anaknya yang masih kecil berkelakukan seperti orang dewasa.

Riuh betul berborak walaupun menggunakan bahasa bayi yang tidak kita faham. Dengan tawanya, ianya sama seperti orang dewasa sedang berborak dan bergelak ketawa.

“Bila kau jumpa kawan baik kau yang satu kepala dan masuk air. Ketawa lagi banyak dari bercerita sebab setiap gerak geri tubuh badan pun rasa dah kelakar”, tulis lelaki tersebut.

Benar, situasi itu sama seperti perbualan kita dengan rakan lama. Anaknya itu pula seakan memahami apa yang sedang diperkatakan si bapa.

Lebih melucukan, anaknya itu pula sempat memukul manja peha bapanya. Memang sebiji macam orang dewasa yang gelak tak ingat dunia!

Pintar betul. Kecik-kecil lagi sudah pandai borak dan gelak sakan dengan orang dewasa..

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di Berani Bangkit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber: eb

Leave a Comment

error: Content is protected !!