Walau Hanya Insan Biasa, Tak Dikenali Ramai. Tapi Punya Hati Yang Mulia. Separuh Dari Gaji Pemuda Ini Adalah Untuk Kucing Dan Anjing Liar

Walau Hanya Insan Biasa, Tak Dikenali Ramai. Tapi Punya Hati Yang Mulia. Separuh Dari Gaji Pemuda Ini Adalah Untuk Kucing Dan Anjing Liar

Kerja jaga parking kereta di pekan Bukit Mertajam, P. Pinang separuh atau lebih gajinya dihabiskan untuk membeli makanan kepada kucing dan anjing liar di daerah ini.

Bukan sehari dua tapi dah bertahun-tahun. Kebetulan kawasan aku bertugas jadi aku dapat jumpa adik Att ni setiap hari.

Agak pemalu budak ni setelah beberapa bulan baru aku dapat bersembang dengan dia. Menurutnya setiap hari dia akan memberi makan 2 kali iaitu pagi dan petang di lokasi yang berbeza.

Tambahnya lagi kalau hari hujan kucing2 dan anjing ini akan tetap setia menunggunya walaupun basah kuyup. Itu sebabnya saya tak sampai hati nak tinggalkan mereka.

Jadi aku tanya lagi kalau cuti atau pergi melancong macamana?. Saya tak akan pergi mana2 atau cuti saya sangat sayang dan rindukan mereka.

Allah mulianya hati hang Att walaupun imej nampak biasa2 tapi hati sapa yang tahu. Siapa yang tinggal area Bukit Mertajam pasti akan terserempak dengan budak ni di lorong2 kedai atau bawah jambatan.

Sumber: islamikmedia / Azman Ali II / kalamindah

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Follow dan Like kami di Berani Bangkit Media

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*