Gaji macam doktor, Bukan nak riak,Pemandu Lori Dedah Gaji Boleh Cecah RM8000 Sebulan, Netizen Tergamam!

Segelintir rakyat masih memandang serong terhadap pekerjaan sebagai pemandu lori kerana pendapat mereka sekiranya seseorang mempunyai pekerjaan ini, maka t!ada masa depan dan sebagainya.

Walau bagaimanapun, ia bergantung kepada jenis lori apakah yang dipandu kerana jika individu yang memandu lori ini membawa treler besar, gaji yang mereka akan terima boleh dikatakan lumayan.

Gaji macam doktor, Bukan nak riak

Melalui pendedahan seorang pemandu lori di TikTok ini, ramai yang tidak menyangka gaji mereka boleh mencecah sebanyak itu.

Tidak berniat untuk menunjuk-nunjuk, lelaki ini berkongsi slip gajinya kerana ingin menjawab pertanyaan netizen mengenai pendapatannya sebagai seorang pemandu treler.

Pemandu Lori Dedah Gaji Boleh Cecah RM8000 Sebulan

Difahamkan melalui video itu, gaji basic mereka sebenarnya bernilai RM1,100 sahaja, tetap! bayaran bagi kerja lebih masa (OT) pada hari minggu berserta trip commision yang membuatkan gaji mereka menjadi ‘masyuk’ sehingga bo1eh raih lebih RM7000.

Secara keseluruhannya, gaji kasar yang diperolehi sebanyak RM8831.96, namun bila sudah tolak EPF serta benda lain, paling-paling gaji yang diterima lebih kurang RM6000. Pendedahan tersebut sudah cukup membuatkan para netizen tergamam sehinggakan video itu meraih sebanyak 2.8 juta penonton.

Netizen Tergamam Melihat Slip Gaji

Dalam pada itu, ramai yang terkejut melihat gaji jejaka tersebut sebanyak itu, ada juga yang menyifatkan risiko membawa lori besar adalah sangat tinggi o1eh kerana itu berbaloi dengan bayaran yang diterima.

Tiktok

Sumber: hanisharun.net

Leave a Comment

error: Content is protected !!