Tak Sangka Aj4r Anak Sayang Bibik Guna Panggilan ‘Mak’..“Dia Panggil ‘Mak’, Saya Yg Nang!s…”- Net!zen

“Dia Panggil ‘Mak’, Saya Yg Nang!s..”- Net!zen Tak Sangka Aj4r Anak Sayang Bibik Guna Panggilan ‘Mak’

Kasih sayang dan keakraban si kecil dengan pembantu rumah tersebut kelihatan begitu rapat sehinggakan para net!zen mengalirkan air mata apabila melihat si kecil berpelukan dengan pembantu rumah apabila melihat ‘mak’ si kecil itu sak1t. Si kecil yang cuba berlagak kuat itu akhirnya tew4s dan memelvk pemabntu rumah tersebut agar dapat diberi kesembuhan yang cepat kerana terpancar kerisauan pada wajah anak kecil tersebut.

Menerusi saru klip yang dikongsikan baru baru ini berkenaan seorang anak kecil yang baru berumur tidak sampai belasan tahun lagi itu menjadi bualan ramai apabila memanggil pembantu rumah dengan panggilan yang cukup mulia iaitu mak.

Difahamkan, ketika si kecil itu pulang ke rumah beliau sudah mendengar khabar tersebut dari ahli keluarga si kecil itu dan terus bergegas pulang. Ketika ibu beliau menyambut beliau dan menanyakan persoalan mengenai pembantu rumah tersebut, beliau terus mengerti dan memasuki bilik pembantu rumah tersebut.

Usai sampai ke bilik tersebut, riak wajah si kecil itu terus berubah risau dan sed!h sepertinya beliau tidak dapat menjaga seorang ibu dengan begitu baik sekali. Namun, tindakan pembantu rumah tersebut yang mendapati riak wajah si kecil itu berubah terus mendakap kemas sambil berborak sehinggakan pertanyaan dilontarkan oleh si kecil itu mengenai kesembuhan pembantu rumah tersebut.

Peristiwa itu meruntun hati para net!zen dan si kecil tersebut mendapat pelbagai pujian dari netizen di aplikasi Tiktok kerana menghormati dan menyayangi pembantu rumah seperti ibu kandung sendiri sehinggakan si kecil itu dapat menggel4rkan pemabantu rumah tersebut dengan panggilan ‘mak’.

VIDEO; Klik di sini

Ketika panggilan ‘mak’ dilontarkan dalam klip tersebut, ramai yang memberi reaksi dengan mengatakan keadaan tersebut keliahatan terlalu seb4k kerana si kecil itu cuba menahan tang!san kerana risau akan kesihatan pembantu rumah tersebut.

Ibu kandung si kecil tersebut mendapat pujian yang begitu baik sekali kerana mendidik si kecil itu untuk menghormati orang sekeliling dan tidak sombong. Hasil didikan ibu bapa si kecil itu menjadikan si kecil tersebut begitu akrab dengan pembantu rumah mereka dan menganggap pembantu tersebut seperti ahli keluarga sendiri.

KOMEN NETIZEN;

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Follow dan Like kami di Berani Bangkit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber; Sinarviral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*