Baru Masuk Kerja Hari ini,Abang Sangat Gembira Kerana Ada Juga Sumber Pendapatan,Namun M3ninggal Setelah Dih1mpit ‘Backhoe’

Baru Masuk Kerja Hari ini,Abang Sangat Gembira Kerana Ada Juga Sumber Pendapatan,Namun M3ninggal Setelah Dih1mpit ‘Backhoe’

MELAKA: Seorang lelaki berusia 29 tahun m3ninggal dun1a pada hari pertamanya mengoperasikan backhoe, setelah jentera itu jatuh dan ditamb4tnya.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah Supt Arshad Abu mengenal pasti m4ngsa sebagai Muhamad Sabirin Umar dari Jalan Parit Cina Bukit Pulau di sini.

Beliau berkata, m4ngsa mula bekerja pada hari Isnin (21 Jun) sebagai operator backhoe sebelum kej4dian berlaku pada jam 4.45 petang di sepanjang jalan berlumpur di Jalan Solok Air Besar, Kampung Brisu, di sini.

“M4ngsa meng4nggur beberapa lama setelah keh1langan pekerjaan sebelumnya kerana Covid-19.

“Dia baru saja mel4por ke pekerjaan barunya pagi ini, tapi sayangnya meng4lami kec3deraan p4rah di k3pala dalam kejadian itu,” katanya pada hari Isnin.

Supritendan Arshad berkata, mangsa melakukan kerja tanah di sebidang pertanian di lokasi ketika backhoe mendarat di sisinya, menyebabkan mangsa tersepit di bawah bumbung kabin.

Katanya, p3nyelamat dari Balai Bomba dan P3nyelamat Alor Gajah berjaya mengambil m4ngsa dari bawah jentera yang terbalik.

Supritendan Arshad berkata, m4ngsa mempunyai seorang anak lelaki berusia satu tahun.

“Kami telah mengkategorikan kejadian itu sebagai k3matian m3ngejut,” tambahnya.

Sudah baca artikel ini?jangan lupa untuk like dan share ya.Terima kasih.

Sumber:thestar.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*