,Dah Lama Papa Al4mi Peny4kit Alzh3imer Ni,Bapa M3rajuk Macam Budak-Budak Buat Adik Beradik M3nangis

,Dah Lama Papa Al4mi Peny4kit Alzh3imer Ni,Bapa M3rajuk Macam Budak-Budak Buat Adik Beradik M3nangis

Jika dulu ibu bapa yang membesarkan anak-anak, selepas mereka meng1njak ke usia senja, gil1ran anak-anak pula berbakti untuk mereka.

Pasti ada yang pernah merasa mejaga ibu bapa yang sudah dimamah usia dan banyak ragamnya seperti kembali ke usia kanak-kanak.

Bapa dah tak macam dulu

Hal ini dikongsikan sendiri oleh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @marfikaadnanhf atau Marfika Adnan Haris Fadzilah yang menceritakan keadaan bapa tersayang yang mudah ter4sa h4ti serta emosi0nal diseb4bkan mas4lah kur4ng d4ya ing4tan atau Alzh3imer.

L4ri keluar rumah kaki ayam

Apa yang membuatkan ramai sebak adalah bapanya yang ter4sa h4ti telah ‘mer4juk’ keluar dari rumah dengan berkaki ayam setelah adik kepada pengguna TikTok itu mel4rang bapanya dari keluar dari rumah.

Namun, disebabkan pemb4w4kan mas4lah Alzh3imer yang dih1dapi, dia begitu mar4h akan anaknya secara tiba-tiba. Mujur kakak kepada Marfika sempat meng3korinya untuk mengajak warga emas itu pul4ng.

Abah men4ngis, kami pun men4ngis

Dapat juga dilihat yang bapanya men4ngis seperti anak kecil kerana mer4juk dan sempat dipvjuk untuk pulang ke rumah.

Menerusi kapsyen pengguna TikTok tersebut, dia mem0hon untuk orang ramai dapat mend0akan bapanya kembali sihat walaupun tahu tiada ub4t untuk peny4kit tersebut. Dia akui sangat mer1ndui sos0k bapanya yang dulu.

Tengok video ni terus men4ngis

Sitvasi tersebut membuat ramai pihak berasa sebak melihat video yang dimuat naik itu. Mereka juga sempat memberikan semangat kepada pengguna TikTok berkenaan supaya kuat melayani orang tva yang semestinya memerlukan perh4tian yang lebih di usia-usia s3nja mereka.

Sudah baca artikel ini?jangan lupa like dan share ya.terima kasih.

Sumber:mstarcom

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*