Anak Kangaroo Ditemui Bersendirian Memeluk Teddy Bear Dan Melayannya Sebagai Teman

Anak Kangaroo Ditemui Bersendirian Memeluk Teddy Bear Dan Melayannya Sebagai Teman

Berberapa kajian yang telah dijalankan menunjukkan bahawa bersahabat boleh memberi kesan besar kepada kesihatan kesejahteraan kita. Sebab itu perlu bagi setiap orang memerlukan kawan juga tak terkecuali kepada haiwan. Walaupun persahabatan datang dari haiwan boneka, ia boleh membantu seseorang berasa selesa.

Doodlebug, anak kanggaru tanpa ibu yang tinggal di wilayah Northern Rivers di New South Wales, Australia. Dia dijaga oleh pusat pemulihan hidupan liar Gillian Abbott. Dia dan anaknya Tim Beshara, penasihat kepada senator Greens untuk Tasmania Peter Whish-Wilson, telah menjaga Doodlebug sejak dia masih bayi yang ditemui bersendirian di hutan.

“Dia mungkin terjatuh dari kantung ibunya atau ibunya mungkin telah meninggal dunia,” kata Beshara kepada Daily Mail.

“Beliau berumur beberapa bulan ketika dia diserahkan kepada syarikat hidupan liar ibu saya WIRES. Sejak itu dia telah merawatnya dan kini melompat-lompat di sekitar hutan dan kembali untuk makan atau berpelukan sekali-sekala.

Walaupun Doodlebug cukup besar dan sihat untuk kembali ke habitat asal, dia masih belum bersedia untuk menghadapi dunia tanpa sedikit bantuan daripada Abbott dan organisasinya. Abbott berpendapat bahawa Doodlebug, sama seperti bayi, memerlukan rakan untuk menghiburkan dan membantunya membesar. Atas sebab ini, dia memberinya beruang.

“Mereka nampaknya bertindak balas terhadap mainan dengan cara yang sama seperti kanak-kanak kecil. Mereka menganggapnya sebagai teman,” kata Abbott.

Doodlebug kehilangan ibu dan rumahnya, jadi tidak hairanlah dia mahu memeluk beruang kegemarannya. Dengan bantuan beruangnya, dia akan pulih dengan cepat dan kembali ke alam di mana dia berada.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di Berani Bangkit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber: Theweek, boredpanda

Leave a Comment

error: Content is protected !!