18 Tahun Hidup Menyewa, Reaksi Ibu Seb4k Anak Hadiahkan Rumah Buat Ramai Mengalir Air Mata

Setiap orang mempunyai cara masing-masing untuk membahagiankan kedua ibu bapa bahkan ianya juga mengikut kemampuan seseorang. Terkadang cukup hanya membantu membuat kerja rumah pun mampu menyejukkan hati ibu bapa.

Persis kisah yang tular baru-baru ini dimana seorang wanita ini tekad untuk meghadiahkan ibunya sebuah rumah mencvri perhatian ramai.

Menjadi satu kepuasan dalam kehidupan apabila kita mampu mengukir senyuman pada wajah orang lain apatah lagi ianya merupakan ibu dan ayah kita sendiri.

Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna TikTok iaitu @syafina15, kelihatan dia membawa ibunya kesuatu tempat yang tidak diketahui bahkan dia juga menutup mata ibunya agar ibunya tidak tahu kemana dia dibawa.

Dapat kita lihat, si ibu mula sebak apabila sejumlah kunci diberikan padanya malah dia mula dapat merasakan apakah bentuk hadiah tersebut.

“kejutan untuk mak tersayang.. itime mak pegang kunci dia macam nak rebah..maybe kunci tu banyak sangat dan berat kot..”

Apabila mereka membuka penutup mata ibunya, alangkah terkejvtnya dia apabila mengetahui anaknya menghadiahkannya sebuah rumah yang lebih selesa daripada yang didiami sekarang.

“part ni memeleh air mata seorang ibu yang selama ni hanya mampu duduk rumah sewa 18 tahun dan telah semua hinaan dan sindiran orang.. Syukur Alhamdulillah, Alllah beri kesempatan untuk mak merasa duduk rumah sendiri..”

“Tahniah adik!! hang dah berjaya kumpul harta yang terakhir dalam usia muda dan hadiahkan rumah untuk mak..”

Video yang tular di laman TikTok: https://www.tiktok.com/@syafina15/

Ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih 1.1M tontonan, 72K tanda suka, 7k komen dan 1924 perkongsian di applikasi TikTok.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warga netizen kagum dengan wanita tersebut yang bekerja keras untuk membelikan ibunya sebuah rumah setelah 18 tahun hidup menyewa dantelan segala hinaan.

Bukan itu sahaja, para netizen juga menyifatkan bahawa sesiapa yang membahagiakan kedua ibu bapanya dan tidakpernah berkira pasti rezeki akan sentiasa mengalir.

Berikut merupakan komen warga maya:

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Follow dan Like kami di Berani Bangkit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber : YOY.MY / Tiktok

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*