Sering Meronda Di Hospital, Akhirnya Oyen Dilantik Menjadi Pengawal Keselamatan

Mempunyai rakan sekerja memang membuatkan suasana lebih menyenangkan. Walaupun kerja bertimbun-timbun, bila ada kawan untuk berbual di pejabat, rasanya jauh lebih baik. Tetapi apa yang akan berlaku jika rakan sekerja kita adalah kucing?

Menurut Bored Panda, seekor kucing bernama Elwood dilantik sebagai pengawal keselamatan di Hospital Epworth, Richmond, Australia. Elwood secara tidak sengaja diupah sebagai pengawal keselamatan oleh hospital.

Ini berlaku kerana kucing berbulu coklat dan putih itu sering kelihatan di pintu masuk hospital. Chantel Trollip, pakar patologi di sana menjelaskan bahawa Elwood telah datang ke hospital hampir setiap hari sepanjang tahun lalu.

Pada waktu siang, dia sentiasa “menyemak” setiap orang yang datang ke hospital. Dia juga kadang-kadang suka melepak di semak-semak sambil berjemur di bawah sinaran matahari. Satu hari, Trollip datang ke hospital dan melihat kalung di leher Elwood.

“Saya menyedari lencananya pada Jun lalu. Kes pada hari itu amat menyedihkan, tetapi melihat lencana itu mengubah mood!” Trollip berkata.

Dia menyambung, “Apabila saya melihatnya kali pertama, dia tidak memakai apa-apa, jadi saya fikir dia adalah kucing terbiar. Kemudian seseorang meletakkan rantai dan tag dan kini dia mendapat ID, yang sama dengan Kad ID kakitangan.”

Walaupun disalah anggap sebagai kucing terbiar, sebenarnya keluarga pemilik Elwood tinggal betul-betul di seberang hospital. Dia hanya datang ke sana untuk bekerja.

Elwood yang bekerja sebagai pengawal keselamatan sudah tentu menarik perhatian ramai netizen. Mereka sibuk memberi komen positif dalam ruangan komen video yang dimuat naik Chantel Trollip di Facebook miliknya.

“Macam ni. Elwood boleh menghilangkan tekanan dan kekecewaan bekerja di hospital. Kerja bagus, Elwood!” komen seorang netizen.

“Sedikit yang mereka tahu.. ini adalah sebahagian daripada rancangan Elwood untuk membawa hospital,” seloroh seorang lagi.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Follow dan Like kami di Berani Bangkit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber:duniahewan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*