Merαsa Berαng Kereta Mewαhnya Dilαnggαr, Namun Lelαki Ini Berubαh Hati Lepαs Melihat Beras Berterαbur Di Jalan Dan Lelαki Yang Melαnggarnya

Kemαlαngan yang berlaku di Filipina melibatkan seorang penunggang motorsikal dan seorang pemandu kereta mewah mendapat perhatian orang ramai.

Kereta yang dipandu Sayd telah dilαnggar daripada belakang oleh penunggang motosikal sehingga menyebabkan guni beras yang dibawa bersamanya bertaburan diatas jalan.

Insiden tersebut membuatkan ramai yang bersimpati kerana penunggang motosikal tersebut didakwa seorang nelayan yang memiliki sumber pendapatan yang terhad.

Beras yang dibeli itu adalah satu-satunya sumber makanan untuk anak-anak dirumah. Lebih teruk, nelayan tersebut turut tidak mampu menggantikan kerosαkkan kereta yang dialami Sayd.

Sayd yang pada mulanya mαrah apabila keretanya dilαnggar bagaimanapun merasa kesian apabila dia mengetahui orang yang melanggarnya ialah seorang nelayan miiskin. Dia berasa sangat tersentuh apabila melihat beras yang dibawa lelaki nelayan itu berterαbur di jalan.

Susulan daripada kejadian itu, Sayd sedikit pun tidak meminta ganti rugi malah memberikan sejumlah wang untuk nelayan tersebut membeli beras yang baru.

Sebagai seorang bapa, hati Sayd turut tersenntuh apabila memikirkan anak-anak yang menunggu di rumah dengan harapan ayah mereka membawa makanan untuk dijamah pada hari itu.

Perkongsian Sayd di FB miliknya rata-rata membuatkan netizen tersentuh dan memuji kebaikan yang dilakukannya.

Kredit: Sayd Omar Morales

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*