Ibu rusa membawa anak-anaknya kepada anjing sahabatnya untuk minta bantu menjaganya

Persahabatan haiwan sangat kuat dan setia. Mereka tidak akan lupa satu sama lain sepanjang hayat mereka. Ini menjadikan hubungan mereka bertahan selama lebih dari 11 tahun.

Rusa bernama Buttons ini mempunyai kawan baik Golden Retriever G-Bro.

Lorrie ialah pemilik G-Bro. Apabila selamatkan rusa, dia tidak tahu bagaimana untuk menjaganya. Mujur salah seorang rakannya mempunyai pengalaman menternak rusa. Jadi dia memanggilnya untuk belajar bagaimana memelihara seekor rusa.

Buttons kemudiannya menjadi ahli keluarga Lorrie dan berkawan dengan anjingnya G-Bro.

Kemudian mereka membebaskn Buttons ke tempat asal. Selepas melepaskannya, mereka terkejut bahawa dia terus melawat ‘keluarga’ baiknya hampir setiap hari.


Rusa itu tidak boleh hidup tanpa keluarga kerana mungkin ia merindui mereka yang menyayanginya dan begitu baik kepadanya. Bukan satu rahsia lagi bahawa salah satu sebab kunjungannya setiap hari adalah untuk berjumpa rakan baiknya G-Bro. Ikatan mereka sangat istimewa.

Apabila rusa itu memerlukan bantuan, dia muncul semula. Suatu hari, dia muncul untuk menunjukkan anaknya dan seolah-olah meminta untuk menyokongnya dalam membesarkan anak rusa itu. Buttons mengharapkan bantuan kawan baiknya, G-Bro. Tanpa teragak-agak, dia berkongsi tugas keibuannya dengannya.

G-Bro menjadi ayah mereka dan menjaga anak rusa itu. Anjing menjadi pengawal yang lembut, penyayang, comel untuk mereka. G-bro menjilat rusa sepanjang masa seolah olah mereka adalah keluarga.

Setiap hari, Buttons kerap muncul di pintu depan, meminta G-Bro untuk keluar. Dia tidak lupa mengetuk pintu dengan kakinya apabila tiada siapa yang menjawabnya. Sebaik pintu dibuka, dia masuk ke dalam rumah tanpa menunggu jemputan.

Duo ini adalah pasangan yang luar biasa. Mereka juga pergi mendaki, melepak bersama, bermain salji. Dan perkara yang paling mereka sayangi adalah membersihkan satu sama lain. Persahabatan selama 11 tahun ini akan bertahan lama, memberikan mereka kegembiraan dan kebahagiaan.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di Berani Bangkit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber : Browsefeed.net

Leave a Comment

error: Content is protected !!