Suαmi Ketαgih Mαin Gαme,lbu Mudα Terpαksa Bekerjα SambiI Bαwa 2 Anαknya

Seorang ibu pasti rela melakukan apa saja demi an4k tanpa mengenal pen4t. Hal inilah yang dilakukan seorang ibu hebat asal Rusia bernama Lada Koroleva. Ia terp4ksa bekerja dengan membawa an4k demi memenuhi keperluan hidup.

Kisah Lada ini viral setelah seorang pengguna FB muat naik foto dirinya yang sedang bekerja bersama an4k di sebuah kereta. Potret Lada ini sudah dikongsikan lebih dari 60 ribu kali dan mendapat lebih dari 2.000 komen.

Lada bekerja sebagai seorang kurir di sebuah perusahaan bernama “Delivery Club” untuk menafkahi dirinya dan kedua anaknya yang masih kecil. Kerana tak ada yang mengasuh, setiap hari ibu berusia 19 tahun ini terp4ksa membawa kedua anaknya bekerja.

Su4mi yang masih sama-sama muda, tak bertanggung jawab atas keluarganya. Hal ini menyebabkan Lada memutuskan untuk minta cer4i suaminya. Sayangnya, p3rcera!an keduanya masih tertunda akibat pandemik.

Su4mi Tak Bertanggung Jawab

Suami Lada seharusnya bergabung dengan pasukan tenter4, tapi sejak kuar4ntin ia hanya menghabiskan waktu dengan bermain game di komputer tanpa memperdulikan keluarganya.

Setelah kisahnya vral, ramai nitizen Lada bersimpati pada ibu dua anak ini dan memberinya barang keperluan,makanan atau pun wang.

Ibu hebat ini sebenarnya mulai dikenal sejak 2 tahun lepas setelah foto dirinya membawa beg persalinan dengan mendorong bayi vral. Potret itu diambil saat Lada berada di kampung halamannya yang ada di Rostov-on-Don, Rusia.

KesuIitan Bekerja sambil Membawa Anak

Dalam salah satu posting di IG, Lada mengatakan betapa suIitnya bekerja dengan membawa dua anak. Wanita berusia 19 tahun ini berkata bahwa ia harus membawa kereta baby ke halte bus dan ke pejabat pos di dekat rumah kerana bas biasa ditumpanginya tak lewat depan rumah.

Lada juga menambahkan bahwa dirinya siap bekerja siang malam bila ada pengasuh anak-anaknya. Dia tak boleh membawa anak2 kemana-mana apalagi mereka sedang aktif.

Tak Mampu Membayar Peng4suh

Ibu ini terp4ksa membawa kedua anaknya kerana tak mampu membayar pengasuh, bahkan Lada hampir tak mampu membayar sewa apartemen yang didiaminya.

Beberapa waktu lalu, Lada sempat memposting foto dirinya dengan anak di sebuah tren. Dia bertanya pada netizen apakah ada saranan pekerjaan jarak jauh yang blh dia kerjakan dengan upah harian. Bahkan, Lada bersedia membersihkan apartmen bila ada yang memerlukan.

Tuduhan Netizen

Namun ramai yang menganggap Lada hanya mendapatkan perhatian warga net dan memanfaatkannya untuk mendapatkan wang. Lada sendiri menafikan tuduhan ini dan menjemput mereka untuk datang menyaksikan keadaannya.

Sekarang Lada sudah tak bekerja lagi sebagai kurier dan memilih pekerjaan lain kerana syarikat tempatnya bekerja sering lewat membayar gaji.

“Orang-orang mula menghin4 mengatakan itu adalah salahku kerana memiliki anak dan layanan perlindungan anak mulai terlibat. Selain itu, perusahaan pengantaran sering terlambat membayar gaji” katanya.

Semoga Lada tetap kuat dan tak menyerah untuk kedua anaknya.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*