Benarkah ‘Mereka’ Yang Merancang SegaIa Kekacaukan Dunia?

llluminati berasal dari bahasa latin iIIuminatus yang bermakna Tercerahkan. Ia adalah nama yang diberikan kepada organisasi persaudaraan rahsia kuno yang pernah ada dan diyakini masih ada sampai sekarang, walaupun tidak ditemui bukti-bukti nyata tentang keberadaan organisasi persaudaraan ini.

Sejarahnya, nama iIIuminati ini merujuk kepada iIIuminati Bavaria, iaitu sebuah kelompok rahasia pada zaman Renaissance di Eropa yang ditubuhkan pada 1 Mei 1776 M di Ingolstadt (Bavaria Atas) dengan nama Ordo llluminati.

Anggota awal sebanyak lima orang dan di pelopori Adam Weishaupt, keturunan Yah.udi yang lahir dan besar di Ingolstadt dan berlatar belakang pendidikan sebagai Jesuit.

Tetapi, ada juga kajian yang menyebutkan, organisasi llluminati ini sudah ada jauh sebelum masa Adam Weishaupt. Menurut kajian ini, iIIuminati merupakan organisasi rahasia Ya.hudi yang bergerak di bawah tanah, menjalankan segenap agenda Zion!sme yang didasarkan pada ajaran QabaIa, iaitu ordo rahsia Ya.hudi tertua yang telah berusia lebih kurang 4.000 tahun.

Adam Weishaupt hanyalah penerus ordo QabaIa putih, salah satu ordo QabaIa yang lebih menekankan misi politik, di samping mengembangkan ajaran Qabala dalam menyembah Luc!ifer. Mereka merumuskan, misi QabaIa adalah menentukan arah peradaban manusia guna membentuk “pemerintahan dunia baru” (N0vus ord0 secIorum) dan “Pemerintahan Satu Dunia” (E PIuribus Unum) di bawah kepemimpinan kaum Ya.hudi.

Di antara salah satu tujuan organisasi ini adalah mengh.apuskan semua agama yang ada. Menurut kajian, Adam Weishaupt inilah pencipta rumus The Protocols of the Elders of Z!on(protokol tokoh-tokoh zion!sme) agenda besar dengan tujuan utama untuk penguasaan dunia oleh kaum Zio nis.

Dari keterangan dan gambaran ringkas tentang iIIuminati, dapat kita ambil kesimpulan bahawa ia merupakan suatu kelompok atau organisasi rahasia yang bertujuan menguasai dunia di bawah kepemimpinan kaum zi0nis dan menghapuskan semua agama yang ada, dengan menggunakan segala cara untuk mencapai tujuannya.

Sudah jelas, tokoh iIIuminati menguasai sebagian besar ekonomi dunia, yang dengan itu mereka boleh mengatur dan mengarahkan pemerintahan negara-negara di dunia. Salah satu cara dan jalan mereka memengaruhi akal dan pola fikir masyarakat dunia adalah melalui industri muzik dan fiIem.

Umat Islam harus menyedari bahana menjadikan artis dan penyanyi HoIIywood sebagai idola dan role model dalam perilaku, fesyen, dan gaya hidup kerana kebanyakan mereka membawa dan menyisipkan ajaran serta gaya hidup yang diinginkan oleh kaum Zi0nis bagi masyarakat dunia sehingga boleh mereka kuasai dengan mudah.

Mereka kerap menggunakan selebriti untuk memengaruhi masyarakat dunia dengan muzik, aksi pentas, dan gaya hidupnya yang mempromosikan s3ks dan porn0grafi serta gaya hidup bebas nilai tanpa batasan agama.

Sebagai umat Islam yang percaya akan janji Allah SWT bahwa masa depan itu bagi kegemilangan Islam dan umatnya, kita tidak boleh takut. Yang dituntut dari kita adalah kewaspadaan sebagai umat untuk terus berusaha menjadi generasi yang selalu berada dalam kebenaran dan tidak terpengaruh dengan mereka yang mengec3wakan dan mengh!na kita.

Kita pun mesti mempersiapkan diri dan keluarga agar menjadi generasi rabbani yang menerapkan nilai-nilai Islam.

Diriwayatkan dari Tsauban, ia berkata, “Rasulullah bersabda, ‘Akan sentiasa ada segolongan dari umatku yang berjalan di atas kebenaran, tiada sedikit pun terpengaruh orang yang menghina mereka, hingga datangnya keputusan Allah’.” (HR Bukhari dan Muslim, ini lafal Muslim).

Alquran menjelaskan, kaum Yah.udi akan selalu menimbulkan api pep3rangan di antara bangsa di dunia ini dan menjerumuskan masyarakat dunia dalam masalah. Namun sebagai Muslim, kita meyakini jika kita beriman kepada Allah SWT maka Dia menjadikan kita berkuasa di muka bumi ini.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَىٰ لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا ۚ يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا ۚ وَمَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذَٰلِكَ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

‘’Dan Allah telah berjanji kepada orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal yang saleh bahwa Dia sungguh-sungguh akan menjadikan mereka berkuasa di muka bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang sebelum mereka berkuasa, dan sungguh Dia akan meneguhkan bagi mereka agama yang telah diridhai-Nya untuk mereka, dan Dia benar-benar akan menukar (keadaan) mereka, sesudah mereka dalam ketakutan menjadi aman sentausa. Mereka tetap menyembah ku-Ku dengan tiada mempersekutukan sesuatu apa pun dengan Aku. Dan barangsiapa yang (tetap) k4fir sesudah (janji) itu, maka mereka itulah orang-orang yang f4sik.’’ (QS. Al- Nur [24]: 55).

Wallahualam..

Rujukan

Gambar: google

Leave a Comment

error: Content is protected !!