Anak Badak Sumbu Menjadi Kawan Baik Kucing Selepas Diselamatkan Tuannya

Anak Badak Menjadi Kawan Baik Dengan Kucing Penyelamatnya

Tiada halangan dalam persahabatan haiwan. Kucing boleh berkawan dengan anjing. Anak monyet boleh membina ikatan istimewa dengan anak singa. Seekor kambing boleh berkawan dengan harimau,pemangsanya.

Persahabatan akrab boleh antara dua haiwan dari dua spesies berbeza. Jamila, anak badak dan Mewie, kucing melakukan perkara yang sama. Kedua-duanya menjadi kawan baik selamanya antara satu sama lain.

Jamila telah melalui masa yang sukar sebelum dia diselamatkan oleh Jamie Traynor, pemilik Mewie. Badak sumbu kecil yang malang itu diserang oleh pemburu haram dengan parang ketika ia cuba melindungi ibunya. Malangnya, ibunya tidak dapat bertahan sehingga dia mendapat bantuan.

Anak badak sumbu menjadi yatim piatu. Ia diselamatkan dan dipindahkan ke Rumah Perlindungan Badak. Bagi mengurangkan tekanan anak badak sumbu, pekerja perlu menutup mata dan meletakkan penyumbat telinga.

Memandangkan Jamila terlalu muda, Jamie menghabiskan banyak masa bersamanya. Ini membantu menenangkan anak badak yang malang itu. Kucingnya, Mewie sentiasa bersama dalam kerja ini. Kucing comel itu suka bertindak sebagai pengasuh badak sumbu.

“Jika kita tidur di dalam bilik, Mewie akan tidur di sana. Jika kami berjalan-jalan, dia akan menyertai kami di sana.”

Kucing itu secara beransur-ansur mendapat kepercayaan anak badak sumbu tanpa ibu. Persahabatan mula mekar.

“Saya rasa Jamila sangat menyukai tempat itu. Melihat kucing dan badak sumbu bersama, hal itu tak masuk akal” kata Jamila.

Jamila dan Mewie menghabiskan masa berjalan, makan dan bermain bersama. Mereka mempunyai ikatan kuat yang menyebarkan tenaga positif kepada orang di sekeliling. Ia membawa senyuman. Menariknya, kedua-duanya suka berpeluk dengan manusia.

Video

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami Di Berani Bangkit

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sumber: Kingdomstv

Leave a Comment

error: Content is protected !!