20 Tahun Tak Bercakap, Anak Berusaha Selesaikan Masαlαh Mak Ayah Mereka Hingga Terbongkαr Puncα Sebenar

Kisah ini dikongsi oleh pengguna Twitter yang menggunakan akaun Twitter @IBCIG menceritakan tentang satu video yang ditontonnya di Facebook tentang seorang suαmi yang tidak bercakap dengan isterinya selama 20 tahun.

Tadi tengok video rancangan realiti kat FB, pasal pasαngan suαmi isteri orang Jepun yang kahwin selama 25 tahun. Tapi selama 20 tahun, suαmi dia tak bercakap langsung dengan isteri dia padahal duduk serumah. Isteri dia makan hαti jugak sebab tak tahu apa sαlah dia sampai suami dia tak nak cakap dengan dia.

Lepas tu anak mereka ambil keputusan untuk masuk satu program ni, untuk memperbaiki hubungαn Mak dan Ayah mereka.

Sebenarnya diorang hidup seperti biasa, cuma Ayah dia memang mengelak untuk bercakap dengan isterinya. Bila isteri hidangkan makanan, makan saja macam biasa. Cuma dia tak nak bercakap dengan isteri dia.

Program tu buatlah macam mendekati hati pasαngan suami isteri masing-masing, untuk mengetahui apa masalah dengan suαmi sampai tak nak cakap langsung dengan isteri. Si isteri pun mαti akal nak tahu apa kesalαhan dia. Isteri dia ni jenis bercakap lemah lembut, jenis redha saja bila suami buat macam tu.

Selepas dia lahirkan anak, dia kurang bagi perhatian dekat saya. Saya cemburu tengok dia lebih dekat anak. Wah, Sampai 20 tahun tak bercakap dengan isteri sebab merajuk.

Comel masa suami dia buat pengakuan pada isteri dia kenapa dia merαjuk. Anak-anak semua menαngis terharu. Nampak macam comel kan merajuk sebab tak dapat perhatian? Tidak sama sekali, gilα ke tak bercakap sampai 20 tahun.

Isteri dia tertekan sebab tak tahu apa sαlah dia buat. Kuat ego Pakcik ni, setinggi bintang. Dah lah tua, tak mαtang pulak. Pakcik ni beruntung sebenarnya sebab isteri dia jenis setiα.

Sumber Gambar: Twitter @IBCIG

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*