Menyelamatkan Ikatan Kucing Oyen Dengan Rakan Yang Sangat Luar Biasa

Seekor kucing halia yang diselamatkan telah terikat dengan kawan luar biasa yang membuktikan persahabatan tidak mengenal batas.

Temui Mewie si kucing dan Nandi si badak yatim piatu!

Mewie dan Nandi tinggal di Rumah Anak Yatim The Rhino di Limpopo, Afrika Selatan.

Jamie Traynor ialah penjaga badak yatim piatu dan dia menyelamatkan Mewie kecil ketika dia masih kecil.

Dia merawatnya kembali sihat dan dia kini menjadi kucing halia dewasa yang comel.

Nandi tiba di rumah anak yatim itu ketika dia baru berusia dua bulan, Ibunya kehilangan tragis akibat pemburuan haram dan dia dibiarkan tertanya-tanya sendirian selama beberapa hari.

Badak kecil yatim piatu itu kesepian dan mula makan pasir yang menyebabkan perutnya rosak sehingga dia diselamatkan dan dibawa ke rumah anak yatim oleh Yayasan Hidupan Liar Hati Liar (WHWF).

Ketika itulah Jamie menjadi penjaga utamanya. “Dia telah menetap dengan baik dan sebagai sebahagian daripada rutinnya dia pergi berjalan-jalan dua kali sehari,” jelas Jamie.

“Mewie suka mengikut saya mengelilingi rumah anak yatim jadi setiap kali saya bersama Nandi dia akan datang bersama saya. Persahabatan mereka bermula apabila kami mula tidur sebilik dengan Nandi.”

Jamie memerhatikan mereka berdua semasa mereka berinteraksi, Nandi hanya ingin tahu tentang haiwan baru itu dan dengan cepat menjadi sangat menyukainya.

Mewie adalah kucing yang sangat berani dan tidak takut kepada Nandi walaupun dia sekurang-kurangnya sepuluh kali lebih besar.

“Kedua-dua mereka suka berjalan petang dan apabila salah seorang daripada mereka berlari, yang lain sentiasa mengikut,” kata Jamie.

“Kami pergi berjalan-jalan yang sangat lama supaya Nandi mendapat peluang untuk merumput dan bersenam tetapi kebanyakan masa Mewie letih dan kemudian saya terpaksa membawanya kembali.”

Dua sahabat itu kini tidak dapat dipisahkan.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!