“Ishhh mamat ni tau la kite ni oyen tak sudah nak amik gambar kite je pastu kasi v1ral”

Seekor kucing halia dan empat ekor anak kucingnya berada dalam keadaan berbahaya. Mereka diselamatkan hampir pada masanya oleh Sparkle Cat Rescue, sebuah organisasi sukarelawan di Burlington, North Carolina.

“Mereka datang dari taman treler di Whitsett, North Carolina,” kata narator itu. Seseorang yang tidak dikaitkan dengan Sparkle Cat Rescue memerangkap kelima-limanya dan membawa mereka ke klinik,” kata Stephanie Grantham, pengasas bersama dan ketua eksekutif organisasi itu.

“Kami dimaklumkan anak kucing itu berisiko dibuang kerana induk kucing itu akan dikembalikan kepada pemiliknya sebaik sahaja diketahui milik siapa.”

Sementara itu, anak-anak kucing itu dilayan dengan penuh penghormatan oleh kucing itu, yang enggan membiarkan mereka hilang dari pandangannya. “Dia memuja anak-anaknya dan berbakti kepada mereka.”

Christy, seorang sukarelawan dengan Sparkle Cat Rescue, sedang dalam misi menyelamat dengan ibu angkat Sarah Kelly datang untuk menyelamatkan . “Anak-anak kucing mengalami selsema, dan salah satu daripada yang putih berasa lebih teruk daripada yang lain,” kata Stephanie.

Ibu kucing dapat berehat, rupanya untuk pertama kalinya dalam masa yang lama. Dia berbaring dengan anak-anak kucing, seolah-olah dia menyedari bahawa mereka semua berada dalam tangan yang baik.

Bola bulu memanas di katil baru mereka dan mula menghilangkan tekanan dengan susu ibu mereka.

“Mereka akhirnya dapat menghabiskan malam dengan hangat dan selamat dengan menggunakan pelembap, selepas dos antibiotik, lisin dan salep mata,” kata Sarah.

Ibu yang berjaga-jaga menjaga anak-anak rapat dan tidak membenarkan dirinya pergi walau sesaat.

“Saya tidak pernah mempunyai ibu yang begitu serius. Dia membenarkan saya menjaga anak-anak kucing itu, tetapi apabila saya menimbang mereka, dia memerhati saya dengan teliti dan menggeram. Selain itu, dia mendengkur dan berkuda,” jelas Sarah. “Apa yang penting ialah semuanya hangat, kenyang dan selamat.”

Anak yang paling kecil, anak kucing, ternyata seorang pahlawan. Walaupun mengalami kes selesema kucing yang paling teruk, dia tidak pernah berputus asa, bertahan pada malam pertama dan terus berjuang.

“Gadis terkecil sangat tegas, kini perjuangannya masih berterusan, oleh itu, kami juga,” tambah Sarah. Matanya sudah kelihatan lebih baik, tetapi masih jauh dari pemulihan sepenuhnya. Kami berhubung rapat dengan doktor haiwan kami dan melakukan segala yang mungkin untuk memastikan keluarga ini pulih dan berasa selesa.”

Ibu kucing gembira anak kucingnya selamat. Dia sentiasa memeluk mereka supaya mereka tidak lupa bahawa mereka disayangi.

“Wanita ini berbakti kepada anak-anaknya. Apa yang akan berlaku kepada mereka jika Sparkle Cat enggan mengambil mereka sebagai anak angkat menyakitkan hati saya. Berbanding dengan tempat asalnya, dia kini tinggal di sebuah istana,” jelas Stephanie.

“Kami dapat menawarkan keluarga ini peluang untuk hidup kerana kepada penjaga dan penaja kami yang hebat,” kata komen teratas itu. Kami akan memastikan mereka dijaga dengan baik dan ditempatkan di rumah yang sangat baik supaya mereka tidak perlu risau tentang kehilangan tempat tinggal atau kelaparan lagi.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!