“Ayah,Saya Sangat Letih.. Boleh Tidur 1 Minit..?” Rupanya Dia Tidur Selamanya

Setiap orang mahukan kebahagiaan dan kesenangan bagi keluarga masing-masing. Begitu juga kepada anak,sebagai ibu bapa mereka,kita mahukan yang terbaik buat mereka. Apatahlagi orang yang mempunyai anak tunggal.

Didikan kepada anak bagai menantang minyak yang penuh. Sebagai ibu bapa,kalua boleh anak kitalah yang terbaik. Pendidikan adalah yang utama di minda kita. Tetapi adakah pendidikan yang kita mahukan memberi kesan kepada mental mereka?

Kisah yang diceritakan di sini adalah kisah benar yang dipetik dari goodtimes.my yang berlaku kepada keluarga Huang. Huang sangat mementingkan pendidikan anaknya. Seperti biasa dia akan menemani anaknya mengerjakan tugasan sekolah.

“Ayah,saya sangat letih. Bolehkah saya tidur sebentar?” kata anaknya merengek.

Jam menunjukkan 11.30 malam,tetapi Huang masih mendesak anaknya yang berusia 9 tahun mengerjakan kerja sekolah. Huang mendengar anaknya malah turut percaya bahawa anaknya sangat letih namun terus bertegas.

“Kita selesaikan 1 halaman ini,setengah jam lagi. Boleh sayang”, balas Huang memaksa anaknya membuat tugasan kerja matematik. Anaknya menuruti ayahnya melakukan tugasan itu dengan menahan rasa mengantuk.


Huang pergi ke dapur menyediakan susu sementara anaknya menyiapkan tugasan. Setelah kembali ke meja belajar, huang mendapati anaknya telah tidur. Bapanya tersenyum kerana beranggapan anaknya terlalu keletihan, lalu membawanya ke tempat tidur.

Namun tidak terlintas di benak fikirnya,anak lelakinya tidak akan bangun lagi. Ketika dibawa ke hospitaI, hasil diagnosis membuat keputusan bahawa anak itu kurang tidur untuk jangka masa panjang, tekanan mentaI yang berlebihan, dan keletihan fizikal.

Ibu mana tidak hanccur hati dan menangis bila mendengarnya. Mereka menyesaIi keadaan yang mereka alami. Tetapi apakan daya,masa takkan berulang kembali.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*